“Denk niet: Ik ben Calimero, ik ben zielig als maatschappelijke organisatie. Draai het om: bedrijven willen jou helpen!” Dat is in het kort de boodschap die Esther Hofstede de deelnemers aan haar workshop Goede Zaken – Kansen voor iedereen meegeeft.
In de inspirerende sessie vertelt Esther hoe anders denken geld kan opleveren. “Het gaat om die mindset, om het zien van gelijkwaardigheid. Het motto van Goede Zaken is: Kansen voor ideëel en commercieel!
Samenwerking tussen jou als maatschappelijke organisatie enerzijds en het bedrijfsleven anderzijds biedt nieuwe mogelijkheden, voor beide partijen. Als vereniging, stichting, instelling of school heb je in natura heel wat te geven. Ga op zoek naar de kern van je werk, de kracht van activiteiten.”
Esther geeft de deelnemers de opdracht in één minuut op te schrijven wat hun organisatie een bedrijf te bieden heeft. De antwoorden variëren van ‘coöperatieve spellen’ en ‘moeders gelukkig opvoeden’ tot ‘zichtbaarheid en in contact komen met een moeilijk bereikbare doelgroep’. Bepalen wat de doelen en ambities zijn in samenwerking met bedrijven en de bespreking van de 5 M’s die bedrijven kunnen bieden (mensen, middelen, massa, media en munten) zijn onder meer andere onderdelen van de workshop die de deelnemers als zeer verrijkend ervaren.
Link naar de inspiratiedag krachtige kinderen van het Oranje Fonds